Opleiding

Met uw hulp en de hulp van drie fondsen (P.J. Rogaar Stichting, Hofsteestichting en Stichting DAS) betalen we de opleiding van Josephine tot verloskundige en van Khady en Madame tot verpleegkundige.
Khady en Josephine zitten in hun tweede jaar en zijn halverwege juni gestart met een rurale stage, waarbij ze 45 dagen meedraaien op een gezondheidspost. Helaas mogen ze de stage niet doen in hun geboortedorp, de bedoeling is dat ze kennismaken met nieuwe contexten.
Madame die afgelopen september begonnen is aan de opleiding verpleegkunde loopt ’s ochtends stage en heeft ’s middags klassikaal les.
Alle drie dames zijn geboren en getogen in Terokh/Yendane en gemotiveerd om bij te dragen aan de ontwikkeling van hun gemeenschappen. Toegang tot gezondheidzorg is zo belangrijk want, zoals Josephine zei: “Elke moeder wil haar baby graag horen huilen bij de bevalling”

Een kleine impressie van de school:

opleiding1 Opleiding2 Opleiding3 Opleiding4 Opleiding5